Penismeditation: Tænk med pikken

Penismeditation gør dig som mand bedre til at tænke med pikken. Det er ellers noget, vi mænd ofte får at vide af kvinder, at vi gør for meget, men faktisk gør vi det alt for lidt. I hvert fald på den rigtige måde.

Sådan gør du penismeditation

  1. Find en partner. Start med at finde en meditationspartner, som du kan gøre penismeditationen sammen med. I behøver hverken være nøgne eller gøre noget seksuelt sammen for at få udbytte af øvelsen. Du kan udvikle større indsigt i din penis, hvis du praktiserer penismeditationen med skiftende partnere. Din penis reagerer formentlig forskelligt på forskellige partnere.
  2. Find en stilling. Find så en god kropsstilling, som I kan gøre øvelsen i. Det kan f.eks. være ved at ligge i ske. I behøver ikke taget tøjet af, da det er en bevidsthedsmæssig og ikke en fysisk-seksuel øvelse. Det kan også foregå i et almindelige, stående kram. Aftal på forhånd, hvor længe I vil penismeditere sammen. Hvis din partner også har en penis, så kan han penismeditere samtidig. Alternativt er vaginameditation et oplagt alternativ.
  3. Træk vejret. Fokuser opmærksomheden på dit åndedræt. Slap af i maven og giv slip på spændinger, så åndedrættet bliver dybere og langsommere. Forestil dig, at du trækker vejret helt ned i din penis. Forestil dig, at du trækker vejret ind og ud gennem din penis. Brug åndedrættet som bindeled mellem din bevidsthed og din penis. Hvis du opdager, at din opmærksomhed er vandret væk fra din penis, så træk den tilbage til din penis.
  4. Fuld accept. Lige nu skal du bare ligge eller stå her uden at gøre noget, og uden at det skal føre til andet. Fokuser opmærksomheden på din penis og accepter hvad du mærker fra øjeblik til øjeblik. Vær nysgerrig og interesseret i alle sansninger fra din penis. Tillad din penis at forandre sig fra øjeblik til øjeblik. Giv slip på ethvert ønske om at kontrollere din penis. Iagttag erektionens foranderlige natur. Lad rejsningen opstå, forandre sig og forsvinde igen. Som skyer på himlen. Læg også mærke til, hvad der dukker op af tanker, følelser og kropsfornemmelser fra hele din krop. Tillad alt at være, præcis som det er. Accepter både behagelige, neutrale og ubehagelige tanker (erindringer) og følelser. Husk at det bare er tanker og følelser, og de er helt ufarlige.
  5. Husk din penis i hverdagen. Tag din penisbevidsthed med ind i din hverdag. Du kan når som helst tjekke ind med din penis og mærke, hvordan det står til. Små forandringer i blodtilstrømning til penis fortæller dig, hvad du tænder på, og hvad du tænder af på. Øv dig på at have stiv penis uden at handle på den og uden at skamme dig over det. Lad være med at forcere stiv penis. Accepter at erektionen er udenfor din kontrol. Lad erektionen forandre sig som den vil. Det du kan kontrollere er, hvor du har din opmærksomhed, og hvad du udsætter dig for at f.eks. seksuelle stimuli. Giv slip på kontrollen.

Penismeditation styrker potensen

Penismeditation udvikler mindful seksualitet og styrker potensen. Effekten er paradoksal: Vejen til en stor, stærk og stabil potens består i at give fuldstændig slip på kontrollen. Hvis du i en seksuel situation opdager, at din penis mod din vilje er slap, så prøv at gøre penismeditation. Accepter din penis, præcis som den er fra øjeblik til øjeblik, også selvom du ville ønske, at den var anderledes. Når du accepterer penis, som den er, så tillader du den også at forandre sig. Du kan så surfe på din penis’ foranderlige natur og måske også prøve at dyrke energisex med slap penis, når lejlighed byder sig.

Penismeditation styrker din potens