TranSport er god motion, når du ikke gider at træne

Struktureret motion (træning) er en vigtig del af en holistisk sund livsstil. Men det er næppe sundt at tvinge sig selv til det, når kroppen eller psyken kalder på noget andet.

De dage, hvor jeg ikke orker at træne, så gider jeg som regel godt at dyrke lidt TranSport. Det er fysisk aktiv transport. Lige nu sidder jeg f.eks. og skriver på et af mine yndlingsspisesteder på Østerbro (Natur Tørst), hvor jeg har dyrket TranSport i form af gang herhen. Så det, der egentlig motiverede mig for motion var, at min krop kaldte på den sunde og nærende mad, som man kan få her. Ingen motivation er så doven, at den ikke kan lokke en smule bevægelse frem, hvis man er kreativ nok.

Sådan kan DU også dyrke TranSport

  1. . Hvis du har glemt, hvordan man gør, så start med at sætte det ene ben foran det andet. Dernæst sætter du det bagerste ben foran det første. Gentag indtil du er kommet frem til dit mål. Husk: Kun idioter gider at gå, hvis der ikke er et mål.
  2. CYKL. Hjulet er en genial opfindelse. Det mærker du, når du skifter fra gang til cykling. Det betyder også, at gang faktisk er bedre motion end cykling. Du undgår også at ødelægge blodforsyningen til din penis, hvis du lader være med at cykle for meget.
  3. ME-MOVE. En Me-Mover er en slags udendørs stepmaskine, der er meget velegnet til TranSport. Den er sjov at køre på, og det giver mere mening at steppe for at komme frem end at steppe for at stå stille.

PS: TranSport skal ikke forveksles med TransSport, som er sport for transseksuelle.

Denne artikel er ikke sponsoreret af nogen, men jeg lånte engang en Me-Mover gratis af producenten for at prøve den af.

Leave a Reply

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Notify of