Kategorier
Brændgaard Bloggen Ernæring (abonnement) Ernæringsbloggen Sundhedspressen

Biotin booster håret

Biotin er et B-vitamin, der er særligt vigtigt for en sund hårvækst. Når folk ser min manke og spørger, hvad jeg selv spiser, så svarer jeg biotin. Som egentlig bare i praksis betyder, at jeg spiser en masse nødder og fuldkorn.

Der er også andre fødevarer end fuldkorn, der indeholder meget biotin.

Her er 10 fødevarer med et naturligt højt indhold af biotin:

  1. Peanuts
  2. Solsikkefrø
  3. Hasselnødder
  4. Mandler
  5. Grønkål
  6. Quinoa
  7. Chiafrø
  8. Æg
  9. Havregryn
  10. Rugbrød

Hvis du vil tage biotin som kosttilskud, så skal du være opmærksom på, at det ikke er alle multivitaminer og kombinerede B-vitaminer, der indeholder biotin. Læs deklarationen, før du køber.


Discover more from per Brændgaard (pB)

Subscribe to get the latest posts to your email.

0 0 stemmer
Brugervurdering
0
Du er hjerteligt velkommen til at kommentere.x
()
x

Discover more from per Brændgaard (pB)

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading