Kategorier
Coronabloggen Frihedspressen Indlæg Pensum Propaganda (abonnement) Propagandabloggen

Problemer med CoVid-19-diagnosen

Det er mit indtryk, at CoVid-19-diagnosen bliver stillet på omtrent denne måde:

  1. Er personen testet positiv for det nye coronavirus? Hvis ja, gå videre til pkt. 2.
  2. Er personen syg med symptomer? Hvis ja, gå videre til pkt. 3.
  3. Lad være med at teste personen for andre virusser, bakterier, svampe og skjulte sygdomme, der kan fremkalde de aktuelle symptomer. Gå direkte videre til pkt. 4.
  4. Er der en åbenlys anden årsag til symptomerne? Eksempel: Hvis en knogle er brækket efter et fald hos en coronapositiv person, så er faldet den åbenlyse årsag til symptomerne og ikke coronaen.
  5. Huskeregel: Hvis symptomerne kan skyldes corona, så er det CoVid-19!

Det har en række skadelige konsekvenser:

  • Vi tror, at der er flere tilfælde af CoVid-19, end der reelt er.
  • Vi tror, at det nye coronavirus er farligere, end det reelt er.
  • Der bliver vedtaget frihedsbegrænsende love og regler, der er unødvendige.
  • Mennesker får stillet forkerte diagnoser.
  • Mennesker bliver tilbudt forkert eller ingen behandling.
  • Mennesker bliver fastholdt i lidelse i længere tid end nødvendigt.

Jeg har ladet mig fortælle, at det er dyrt at teste ordentligt for de andre årsager, der kan være til det, vi har lært at opfatte som corona-symptomer. Og det er derfor, at man ikke tester yderligere, når først en person er testet positiv for corona. Jeg kan så bare undre mig over, at Danmark har råd til hjælpepakker til mange milliarder kroner, når der ikke er råd til de test, der skal til for at stille en ordentlig diagnose på en ny sygdom. Netop når sygdommen er ny og til forveksling ligner andre sygdomme, så burde det være ekstra vigtigt med grundige test for at imødekomme enhver tvivl om diagnosen.

3 2 stemmer
Brugervurdering
0
Du er hjerteligt velkommen til at kommentere.x
()
x

Discover more from per Brændgaard

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading