Naturlig Corona Vaccine #2: Spis C-vitamin nok

C-vitamin er det andet vitamin – ud over D-vitamin – som det kan være en fordel at spise ekstra meget af som del af en naturlig corona vaccine.

Når man spiser C-vitamin ud over den officielt anbefalede indtagelse, så kan det styrke immunforsvaret mod virusinfektioner m.v.

Jeg tager selv 500 mg C-vitamin tre gange om dagen, dvs. 1.500 mg C-vitamin i alt hver dag. Det er min vurdering fra ernæringsforskningen, at den dosis giver den optimale immunstyrkende virkning. Så meget C-vitamin kræver kosttilskud. Det er ikke nok at spise appelsiner, selvom det også er vigtigt for immunforsvaret at spise masser af frugt og grønt. Kosttilskud må aldrig træde i stedet for sund, nærende kost, men skal netop kun være det: et tilskud.

Jeg vil anbefale mindst 300 mg C-vitamin som kosttilskud pr. dag i Naturlig Corona Vaccine. Dosis kan øges op til 1.500-2.000 mg pr. dag afhængig af oplevet sårbarhed.

Da C-vitamin er et vandopløseligt vitamin med små depoter, så er det vigtigt, at indtagelsen af C-vitamin er stabil fra dag til dag – og helst også over dagen, f.eks. ved at tage det både morgen, middag og aften i stedet for det hele på én gang om morgenen. Lad være med at glemme at tage dine C-vitaminer! Hvis du pludselig glemmer eller af andre årsager pludselig stopper med at tage C-vitamin, så kan det i sig selv svække dit immunforsvar og gøre dig modtagelig for infektioner. Det er i det hele taget et udbredt problem ved brug af kosttilskud: man er begejstret bruger i 14 dage, hvorefter man ligesom glemmer det, og derefter er det kun sporadisk, at man husker at tage sine kosttilskud. Sørg for at komme ind i gode rutiner med dine tilskud, f.eks. ved at bruge en doseringsæske fra apoteket, så du en gang om ugen fordeler det hele ud, og så du på den måde kan holde øje med, om du har husket at tage, det du ønsker at tage.

Hvis du vælger syreneutral C-vitamin, så er det mere skånsomt for maven, hvilket er særligt vigtigt ved høje doser og sarte maver.

Hvis du har tendens til nyresten, hvis du har nedsat nyrefunktion, eller hvis du har jernophobningssyndrom, så bør du ikke tage C-vitamin i høje doser som kosttilskud. Du skal så stadigvæk have dækket dit basale behov, hvilket du let kan gøre med en varieret kost med masser af frisk frugt og grønt hver dag.

4.9 8 votes
Article Rating
Tilmeld
Besked om
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments