Naturlig Corona Vaccine #6: Sund livsstil i øvrigt

Dem, der bliver alvorligt syge med corona, er ofte belastet af svær overvægt, usund livsstil eller andre sygdomme ud over covid-19. Du kan derfor formentlig sænke din risiko for at blive ramt af alvorlig covid-19 ved i det hele taget af have en livsstil, der holder dig naturligt slank, sund og stærk. Naturlig Corona Vaccine #6 er en samling af gode råd til det, hvor du så vælger de gode råd, der er relevante for dig.

  1. INDTAG FÆRRE KALORIER OG BEVÆG DIG NOGET MERE. Fjern overflødige kalorier i dine mad- og drikkevarer ved at lave de rette små, gradvise kostændringer. Skru op for din fysiske aktivitet, så du forbrænder noget mere. Gør også dette gradvist over tid uden at overbelaste dit system med for meget af det gode fra den ene dag til den anden. Det vil skabe en negativ kaloriebalance, hvorved du over tid kan opnå et passende og stabilt vægttab, uden at du behøver bøvle med slankekure, der er belastende i sig selv. OBS: Lad være med at blive for tynd, da fedtdepoterne er en vigtig energikilde i tilfælde af akut sygdom, hvor du mister appetitten. Der er noget om snakken med, at man skal have noget at stå imod med – men alt med måde, også sul på kroppen.
  2. UNDGÅ TOBAKSRØG. Aktiv og passiv rygning belaster lungerne, og det er ikke så heldigt, når du vil undgå at blive alvorligt syg af et virus, der rammer lungerne. Rygning svækker også immunforsvaret generelt og øger risikoen for en lang række sygdomme. Det sundeste er at undgå tobaksrøg helt.
  3. UNDGÅ FOR MEGET ALKOHOL. For meget øl, vin og spiritus svækker immunforsvaret og øger risikoen for sygdom. Hold dig på max. 7 genstande om ugen, hvis du er kvinde og højst 14 genstande om ugen, hvis du er mand – og lad især være med deciderede drukture.
  4. UNDGÅ FOR MEGET STRESS. Hvis du stresser for meget, så kan det også nedbryde kroppen og øge risikoen for de sygdomssymptomer, som du især er disponeret for af andre årsager, og som kan blive forvekslet med covid-19. Du kan f.eks. lære den mentale teknik mindfulness til at stresse ned her og nu og til at identificere, præcis hvad det er i dit liv, der stresser dig for meget, og som du kan ændre på.
  5. FÅ SØVN OG HVILE NOK. Både til daglig og hvis du mærker tegn på stress eller sygdom så sørg for at få søvn og hvile nok. Træk stikket ud, gå i seng og lad søvnen heale din krop. Respekter kroppens kald på søvn og hvile på samme måde, som du forhåbentlig også respekterer din krops kald på ilt, mad og drikke. Lyt til din krop. Den er klog.
5 2 votes
Article Rating
Tilmeld
Besked om
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments