Afsløring: Faktatjekker betalt af vaccineproducent

Jeg kan her afsløre, at faktatjekker-hjemmesiden FactCheck.org er sponsoreret af Robert Wood Johnson Foundation, som er forbundet med vaccineproducenten Johnson & Johnson.

Fondens grundlægger, Robert Wood Johnson, byggede familiefirmaet til verdens største producent af sundhedsprodukter, herunder covid-19-vacciner.

I en nyhed på msn.com den 6. juni under overskriften Soccer Star’s Collapse Was Unrelated to COVID-19 Vaccine, kunne FactCheck.org således berette, at Christian Eriksens kollaps ikke var relateret til vaccine. Når et medie bruger FactCheck.org som ekspertkilde til faktatjek om covid-19-vacciner, så svarer det til at bruge den mistænkte i en mordsag som objektivt sandhedsvidne.

Opdatering 03.07.2021

Det fremgår af denne side på FactCheck.org, at den “uafhængige” faktatjekkerside i løbet af den seneste tre måneders regnskabsperiode i 2021 har modtaget 53.501,- $ (svarende til ca. 336.489,- kr.) svarende til mere end 100.000,- kr. pr. md. fra vaccineproducenten Johnson & Johnson via Robert Wood Johnson Foundation. Det er svært at opfatte det som andet end bestikkelsespenge.

Tilmeld
Besked om
3 Comments
ældste
nyeste flest stemmer
Inline Feedbacks
View all comments
steffen
steffen
fredag, 2 juli 2021, 16:12 16:12

Hvor er din dokumentation?

tt
tt
fredag, 2 juli 2021, 21:38 21:38
Reply to  steffen

We also received $53,501 from the Robert Wood Johnson Foundation. SciCheck’s COVID-19/Vaccination Project is made possible by a grant from the Robert Wood Johnson Foundation. The views expressed here do not necessarily reflect the views of the foundation.

https://www.factcheck.org/our-funding/

Tilfreds? Troll?