Tilmeld
Besked om
guest
45 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Jens Angelsgaard
lørdag, 13 august 2022, 11:37 11:37

Det diametrale modsætningsforhold imellem illusion og realitet vedrørende “Grundloven” – kan muligvis blive en medvirkende årsag til at danskerne vågner?

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Jens Angelsgaard
lørdag, 13 august 2022, 11:44 11:44

Siden 1953, så har Danmark altså ikke haft noget “Demokrati” at eksportere? Jeg tænker på de mange angrebskrige, der efter sigende skulle have haft dette som formål…

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Christina Pihl
mandag, 15 august 2022, 0:47 00:47

Hej Jens Angelsgaard
tak for dit meget interessante svar. Og at kongehuset lever… i am alien borg:)
Den har jeg aldrig hørt før. Tak.
Men det hedder jo også Demon+krati 😉
Og kronprinsen i Statsrådet. Jeg kan også nogle fortællinger. Men det er en meget længere historie som passer super fint med Amalienborg. kh, Christina

Last edited 1 month ago by Chris3
Jens Angelsgaard
tirsdag, 16 august 2022, 21:12 21:12
Reply to  Christina Pihl

Fint at du fangede den!

(Har haft nogle problemer med at beskeder slettes helt, når jeg retter stavefejl og typos. Sikkert en fejl 40.)

Christina Pihl
lørdag, 13 august 2022, 16:06 16:06

Hej Per 🙂 Først et lille tweet vedr demokrati: https://twitter.com/ChristinaEdsen/status/1535145986695344128?s=20&t=MII9csSv6gy-Ho2luE1KWA Søren Pind har to gange skrevet i et tweet: Minister betyder tjener – dronningens tjener – ikke folkets (Paragraf 14). Morten Messerschmidt har også sagt det på kamera.  Ordet Demokrati kan ikke googles i Grundloven.  Man finder ordet Demokrati på Folketingets side, som henviser til Grundloven som ‘Danmarks Forfatning’ Demokrati/ Folketinget (ft.dk) I Grundloven står Danmark er et Monarki. At kongen er øverste i riget. Paragraf 12. Der står ikke noget med at kongen er en ‘kransekage- figur’. Denne radioudsendelse ‘Martin Tidsvilde om grundloven og de kongelige’ fra radio24syv https://youtu.be/vJipjPY3OOo… Read more »

Jens Angelsgaard
tirsdag, 16 august 2022, 18:32 18:32
Reply to  Christina Pihl

Martin Tidsvilde er en af Danmarkshistoriens vigtigste stemmer vedrørende Danmarkshistorien.

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Jens Angelsgaard
lørdag, 13 august 2022, 19:18 19:18
Reply to  Christina Pihl

Jeg kender godt Keith Thomas Lohses fantastiske og “evigt grønne” interview med Martin Tidsvilde på Radio24syv. Martin Tidsvildes arbejde er epokegørende. Han har som en af de eneste danskere tænkt sig om og læst Grundloven og forstået dens historie. Og derpå formidlet sine erkendelser og opgaver. Der er for mig ingen i tvivl om, at Grundloven skal tages bogstaveligt. Danmark hedder iøvrigt “The Kingdom of Denmark” – “Kongedømmet Danmark”. Og officielt omtales Danmark som et “Konstitutionelt Monarki” – ligesom for eksempel Brunei. I sommeren 2013 blev jeg iøvrigt selv interviewet af Keith Thomas Lohse på Radio24syv ialt i 8 timer.… Read more »

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Jens Angelsgaard
lørdag, 13 august 2022, 18:36 18:36
Reply to  Christina Pihl

Alle folketingets medlemmer skal sværge på, at overholde Grundloven, ifølge hvilken de skal underkaste sig monarkiet.

Der er altså tale om en sammen-sværgelse.

I 1849 gik titusinde danskere til Kongen og forlangte en Grundlov. Det var i grunden kun et skindemokrati, der blev indført med henblik på at afskaffe selv skindemokratiet igen. Hvilket ifølge Tidsvildes arbejde skete allerede i 1855.

Den lille smule demokrati som Danmark havde varede altså cirka seks år?

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Christina Pihl
mandag, 15 august 2022, 0:15 00:15

Hej Per Har du læst Kejserens nye klæder? Alle i hele kongeriget ( ja du læste rigtigt… kongeriget)…alle de små børn lærte at læse og skrive. Læreren fortalte at de boede i et demokrati. Ingen af børnene gad at chekke grundloven selv, for læreren havde jo fortalt dem hvad der stod. Og selvom nogen slog op i grundloven og så at der står ‘kongen bestemmer’ så skete der ikke noget. For alle de lærde vidste jo godt, at sådan var det sket ikke. Og sådan gik det i det lille kongerige. Kongen regerede… og folket opdagede det sket ikke, for… Read more »

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 12:01 12:01
Reply to  Christina Pihl

Der var engang en usynlig og farlig virus…

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Christina Pihl
mandag, 15 august 2022, 14:26 14:26

…Så hvad er løsningen? Ud over at erkende at ‘kun et barn kan se’? Den går de kloge vel ikke med på…hm

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 18:22 18:22
Reply to  Christina Pihl

Lad os være

Åbne som sommerblomster

Klare som bjergbække

Og milde som søndenvinden

– Jes Bertelsen

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 21:11 21:11

Svar til Christina Pihl A. Fortsæt med at uddanne dig selv, psykologisk, spirirituelt og geopolitisk. B. Fortsæt med at uddanne andre psykologisk, spirituelt og geopolitisk. C. Flyt på landet tæt ved skov og bæk. Lav en biodome, hold hund, får og høns. Plant bær i skoven You get the picture. Væk fra Alfarvej og byer. Kan skabe nyttig afstand til tvangsvacciner, internering og andre påfund. D. Meld dig eventuelt ind i Hjemmeværnet for gratis udstyr og træning i førstehjælp, overlevelse, feltuddannelse, kortlære, kamppsykologi, våbenbrug, radiokommunikation et cetera E. Lær overlevelsesfærdigheder. Køb vandrestøvler. Lær at gå. Langt. F. Hav altid en… Read more »

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Irja Maria Johansson
tirsdag, 16 august 2022, 10:29 10:29

Smukke poetiske og sande ord af Jes Bertelsen. Vedr. fortsat uddannelse psykologisk, spirituelt og geopolitisk kunne det være en ide at købe Naomi Wolfs seneste bog: ” The bodies of others ” til eget og andres læring.Og sende bogen til Jes Bertelsen samt Ursula von der Leyen. Jeg tror Jes Bertelsen ville læse den, men tvivler på Ursula von der Leyen.

Jens Angelsgaard
tirsdag, 16 august 2022, 17:32 17:32

Ja – det gælder om at stoppe Ursula imens “Van der Leyen” er god… 😉

NB
Ude på Centeret i Nørre Snede har de tilsyneladende endnu IKKE haft den geopolitiske opvågnen.

“Bæredygtighed” betyder i WEFs ordbog “Depopulation/Democide”.

Der er naiviteten på Centeret vist desværre fortsat for stor?

Ole Vadum Dahl og Lars Muhl har fanget den…

Daniel
søndag, 14 august 2022, 7:03 07:03

Vi har indskrænket monarki, det fortæller loven.. Hvis andre lyver og skriver andet, så ændre det ikke på teksten i lovgivningen..

Regeringsformen er indskrænket-monarki sk.. Og dette er paragraf 2..

Og ifølge Justitsministeriet skal lave ikke tolkes, de skal læses..

Jens Angelsgaard
lørdag, 13 august 2022, 19:44 19:44

God pointe! Og tak for at tage spørgsmålet op! Den debat sætter alting i det rette perspektiv.

Daniel
søndag, 14 august 2022, 6:59 06:59

Som jeg har hørt hele mit liv.. “Teksten i Grundloven er kun en formalitet”

Tænk hvis det samme blev sagt om alle love..

Jens Angelsgaard
søndag, 14 august 2022, 11:19 11:19
Reply to  Daniel

Hele mit liv har jeg hørt, at ‘Kongehuset” kun er “Ceremoniel staffage”: “En anakronisme”; “Egnsteater”; “et levn fra fortiden”.

Men ifølge den gældende Grundlov – så har vi de facto Enevælde.

Det passer jo meget godt med al den fritid som Dronningen tilsyneladende har? Hvad laver hun?

Hun REGERER landet selvfølgeligt!

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Marie
søndag, 14 august 2022, 19:11 19:11

Ja. og ikke nok med det. Det kan ikke blive mere fortvivlende.

Vores kommende regent er porno-rap fan, prøv at se videoen hvor han synger med. Hvad mener du?

I den anden artikel står han sågar med sin datter til porno-rap koncert.

Jeg har snart ikke ord

https://ekstrabladet.dk/underholdning/kultur/dropper-jubilaeum-fester-til-porno-rap/7741649

https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/vild-video-frede-og-isabella-til-porno-rap/9368635?fbclid=IwAR35iwYW_SC9otvQ0EpqcG-DTz9QWLn4UMiBlmi8ssS3YOfipjIs5ELdAck

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 12:23 12:23
Reply to  Marie

Ligeså betryggende som at statsministerkandidaten Søren Pape tilbyder Danmark en kommende statsminsterfrue, der er en mand fra Haiti, som BILKA ansatte i Viborg måtte ringe 112 for at få politiet til at stoppe hans spritkørsel. Senere fik samme ægtemand til Pape en ferierende advokat fra Ungarn fængslet – efter sigende fordi bemeldte advokat IKKE var til homosex!?

Kom nu ind i kampen Danmark!

Marie
mandag, 15 august 2022, 12:50 12:50

Jeg var ikke engang klar over han var gift med en mand. Det er ens egen sag og valg, hvor vidt man er til mænd til eller kvinder (vil dog tilføje at jeg er af den opfattelse, ud fra Bibelsk perspektiv, at det er fundamentalt forkert. Vi er skabt til traditionelle stærke familier uden køns- og seksualitetsforvirring). Staten vil gerne opløse familien og eje os. Derfor må vi ikke stå stærkt som familie, men hellere splittes og blive forvirret over vores natur. At Pape lige tilfældigvis skulle være homoseksuel kunne være endnu et eksempel fra staten om vildførelse. Måske. Jeg… Read more »

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 16:43 16:43
Reply to  Marie

Folks sexliv er deres eget frie og suværene valg.

Min pointe er mere det for mig besynderlige, at det ofte er de “pæne konservative”, der er involveret i sager om spirituskørsel og seksuelle krænkelser – både i DK og UK.

Dertil skal danskerne altså være parat til at landets statsministerfrue i givet fald bliver en mand fra Haiti med flere tvivlsomme sager på slæb.

Jeg siger det bare. Er der ytringsfrihed?

Marie
mandag, 15 august 2022, 17:28 17:28

Ja, de er slet ikke så ‘pæne og konservative’ igen.

Der burde være ytringsfrihed i DK, må jeg bare konstatere, at der har vi så ikke alligevel.. Der er vel nærmere censur.

Men generelt er vi som befolkning destruktive til at diskutere forskellige synspunkter. Det kan hurtig blive til mudderkast og misforståelser.

Det bunder nok i vores skrækkelige politiske debatter i adskillige år og manglende demokrati m.m.

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 17:51 17:51
Reply to  Marie

Censur – ja ovenikøbet ex-statsminister Helle Thorning, der styrer censuren af danskere på FaKeBook!

Mudderkast – nok fordi det er bedre at mødes og samtale end – at at skrive oå sociale medier – skriver jeg her på et lignende medie – hvor hyklerisk kan jeg blive! 😀

Marie
mandag, 15 august 2022, 18:14 18:14

Griner.. FakeBook 😉
Ja. Det er jo bare så fake et set up. En pseudo-virkelighed. Et metaunivers.

Nemlig, det er bare bedre at mødes, når man har en debat eller en diskussion, medmindre man virkelig er opmærksom på ulemperne ved det social medie, og kan begå sig skriftligt og styre emotionerne.
Haha Jah, så sidder vi her..
Men til vores forsvar, så er der ikke meget Gucci-Helle over Per 😉

Ellers skal vi nok afsløre dig Hr. Per Brændgaard Mikkelsen 😉

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 17:45 17:45

Lyder plausibelt.

Marie
mandag, 15 august 2022, 17:34 17:34

Det kan jeg godt se pointen i. Jeg tror det dog ikke, da jeg snarere mener, at det bunder i en socialpsykologisk og massiv samfundsmæssig påvirkning af mandens rolle så han afviger, og nemmere kan kontrolleres af ‘statan’. Men det er spændende at undersøge, og det er jo bare hvad jeg pt. mener.

Marie
mandag, 15 august 2022, 17:18 17:18

Høhø.. mon ikke han overlever takket være den ophøjede abekoppe-vaccine, som tilfældigvis liiige var færdigudviklet forinden pandemi-udbruddet 😉

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 12:06 12:06

En god ide faktisk! Og det du foreslår er jo det samme som Kongehusets, regeringens og Folketingets og statsmediernes officielle fortælling. Så det må let og hurtigt kunne lade sig gøre? Eventuelt i samarbejde med Frilandsmuseet?

Jens Angelsgaard
mandag, 15 august 2022, 16:47 16:47

Man kan jo godt spørge Kongehuset hvad den ideelle ordning vil være for dem?

Det kan jo heller ikke være sjovt for dem med alle de tomme ceremonier?

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Marie
mandag, 15 august 2022, 8:54 08:54

Ja tak. ASAP!

Pia Johansson
Pia Johansson
mandag, 22 august 2022, 0:20 00:20

Grundloven
§ 71 
Stk. 1. 
Den personlige frihed er ukrænkelig. Ingen dansk borger kan på grund af sin politiske eller religiøse overbevisning eller sin afstamning underkastes nogen form for frihedsberøvelse. 

Jens Angelsgaard
mandag, 22 august 2022, 10:32 10:32
Reply to  Pia Johansson

Tak. Det nævnte stykke i Grundloven stemmer fint overens med borgernes rettigheder jævnfør blandt andet FNs Menneskerrettighedserklæring Artikel 13 & EUs Human Rights Charter. Begge tiltrådt og ratificeret af Danmark. Endvidere er det værd at bemærke, at. Mette Frederiksen ultimo 2021 fra Folketingets talerstol i et svar til Lars Boje tydeligt har sagt: “Nedlukningerne er IKKE videnskabeligt begrundet. Det er en POLITISK beslutning! Det tror jeg alle ved.” Dette kan medføre, at det er i strid med Grundlovens Paragraf 71 stk. 1 , at reinforcere nedlukninger, der begrænser den personlige frihed for borgere, der er politisk uenige i den uvidenskabelige… Read more »

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard
Kommunella
Kommunella
torsdag, 25 august 2022, 21:19 21:19

Danmark har haft demokrati siden den første grundlov blev vedtaget i 1849. Vedtagelsen af grundloven blev slutningen på enevælden, kongens magt blev indskrænket og borgerne fik stemmeret. Grundloven er som Danmarks forfatning et vigtigt symbol for demokratiet og dets udvikling. Grundloven er Danmarks vigtigste lovDanmark har ca. 1.300 love. Den vigtigste lov er grundloven, som alle andre love skal overholde. Grundloven er derfor også mere vanskelig at ændre end andre love.  Grundloven er Danmarks forfatning, dvs. den lov, der beskriver de grundlæggende regler for vores demokratiske samfund. Den indeholder i store træk beskrivelse af borgernes rettigheder og pligter, organiseringen af… Read more »

Jens Angelsgaard
fredag, 26 august 2022, 11:23 11:23
Reply to  Kommunella

Du gentager ordret den falske fortælling om Grundloven. Derfor fremlægger du naturligvis heller INGEN citater eller dokumentation for dine ideer. Denne blog har haft cirka et halvt hundrede debatindlæg med en del referencer til blandt andet Erik Martin Tisvildes omfattende forfatterskab vedrørende Grundloven. Hvori han blandt andet påviser, at det meget begrænsede demokrati, der indførtes med Grundloven af 1849 blev afskaffet igen allerede med Grundloven af 1855. Danmark havde altså et meget begrænset demokrati i ialt seks år. Danmark har haft ialt otte Grundlove. Den gældende Grundlov af juni 1953 erklærer, at Danmark er et monarki, hvor regentens – det… Read more »

Last edited 1 month ago by Jens Angelsgaard