Kategorier
Frihedspressen Gratis presse Public

Retten beskytter pædofil journalist på Ekstra Bladet, mens Ekstra Bladet beskytter sig selv

Ekstra Bladet kunne i går selv afsløre, at den 47-årige mand tiltalt i en stor pædofili-sag, var ansat på Ekstra Bladet, da han blev anholdt.

I følge Ekstra Bladet så må de i følge kendelsen fra Østre Landsret ikke skrive navnet på journalisten af hensyn til journalistens børn, der indgår som ofre i sagen. De forurettede børn må ikke kunne identificeres.

Der er dog kommet så mange oplysninger frem i sagen – inklusiv et foto af den pædofile journalist hvor kun selve ansigtet er sløret – der gør det muligt med meget høj sandsynlighed at identificere manden.

Hvis den uofficielle identifikation er korrekt, så var den pædofile ansat som journalist på Ekstra Bladets kriminalredaktion, hvor han dækkede flere sager med overgreb på børn. Det betyder, at Ekstra Bladet har haft en pædofil ansat til at dække sager om pædofil kriminalitet. Dette kan samtidig have givet den pædofile journalist indsigt i, hvordan man undgår at blive opdaget af politiet og pressen. Ansættelsen stoppede først, da politiet mødte op og anholdte den pågældende. Eller det gjorde det faktisk ikke, men først da den pædofile selv indrømmede sin skyld. Det fremgår også, at politiet mistænker den pædofile for at have brugt Ekstra Bladets IT-udstyr til at udføre de pædofile gerninger.

Hvis identifikationen er korrekt, så har den pædofile journalist et for mig særligt bemærkelsesværdigt efternavn, hvis historie oprinder fra en religiøs kult, der har et meget afslappet forhold til seksuel omgang med børn, bekræftet af deres hellige skrifter og historiske beviser.

Rettens beslutning om, at offentligheden ikke må kende navnet på den pædofile journalist under dække af at beskytte journalistens børn, har reelt den konsekvens, at der kan være mange flere ofre, børn, som nu ikke kan identificeres. Da politiet tilmed mistænker den pædofile journalist for at have brugt IT-udstyr fra sin arbejdsgiver, Ekstra Bladet, så er det ikke usandsynligt, at han også kan have misbrugt sin titel som journalist på Ekstra Bladet til at komme i kontakt med ofre ad den vej.

Ansvarlige forældre bliver nu nødt til at mistænke mange tidligere, mandlige journalister på Ekstra Bladet, som deres børn måtte have været i kontakt med. Det er en urimelig mistanke at rette mod uskyldige journalister, ligesom det kan virke som en generel beskyttelse af pædofile i det mainstream-journalistiske miljø.

Det er uklart, om politiet også har efterforsket muligheden for, at netværket af pædofile omfatter flere personer på Ekstra Bladet. Hvis du eller dit barn er blevet krænket af en ansat fra Ekstra Bladet, så kan du kontakte Frihedspressen på mail@perbraendgaard.dk med din historie.

Ekstra Bladets ledelse og kollegaerne til den pædofile journalist nægter sig skyldige. Sagen mod journalisten kører nu ved Retten i Roskilde, hvor det er kommet frem, at den 47-årige har indrømmet besiddelse af store mængder børneporno og grooming, dvs. manipulation af børn til at optræde pornografisk, ligesom han opfattede sig selv som en slags konge i Pædoland på nettet.

Coverfoto: Unsplash.com / Towfiqu barbhuiya

Tilmeld
Besked om
6
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x