Dancewalking

Dancewalking

Dancewalking er en alternativ motionsform, der går ud på at danse, mens man går. Det er motion, hvor man lader energien, rytmen og følelsen i musikken drive kroppen i gang.

Bliv medlem af min dancewalkinggruppe på Facebook og deltag i arrangementer med instruktion og fællesgang.

GUIDE TIL DANCEWALKING

  1. Vælg musik, du kan lide, og som giver dig lyst til at bevæge kroppen
  2. Vælg musik med et tydeligt beat
  3. Vælg musik med et passende antal beats per minut; ikke for mange, ikke for få og gerne varieret fra sang til sang (afprøv sangene og lav din playliste på forhånd)
  4. Tilpas skridtlængde, -tempo og -dybde til hver sang (start hver sang roligt og lad musikken drive din bevægelse)
  5. Tag korte skridt, hvis det skal være let; tag længere, dybere skridt (gå ned i knæene) for at øge den fysiske intensitet
  6. Du kan også justere den fysiske intensitet via sangvalget: flere beats per minut = flere skridt per minut = højere intensitet
  7. Sving og dans med armene og roter kroppen til musikken (men pas på ikke at vride knæene for meget af hensyn til skader)
  8. Dans med hele kroppen, mens du går og udtryk den energi og følelse, som du mærker fra sang til sang
  9. Skift mellem at bruge musikken til at dansegå hurtigt fremad og til at dansegå langsomt, dybt, gakket og biomekanisk ineffektivt
  10. Vær mindful, hvis der opstår tanker og følelser af, at det er pinligt at bevæge sig i det offentlige rum på denne måde (glæd dig over at du spreder smil på folks læber)
  11. Gør det, du synes er sjovest, fra øjeblik til øjeblik

Book en tid til individuel motionsvejledning

Dancewalking

:: Ernæring og sundhed med mere

%d bloggers like this: