Motionsråd

Brændgaards Motionsråd

Her er mine holistiske motionsråd målrettet alle raske, mobile, voksne i Danmark.

  1. Tænk på motion som al bevægelse og brug af kroppen (det behøver ikke være noget særligt et særligt sted iført særlig tøj)
  2. nok motion, dvs. hverken for lidt eller for meget (øg gradvist til ca. 30-60 minutter ved moderat til høj intensitet om dagen plus det løse)
  3. varieret motion, dvs. forskellige bevægelser, intensiteter, varigheder, osv.
  4. Lad motion være kærlig omsorg for din krop (i stedet for voldelig afstraffelse)
  5. Dyrk mindful motion: bevæg dig, når du er motions-sulten og lad være, når du er motions-mæt (mærk efter og stol på din intuition)
  6. Vælg gerne motionsformer, der tjener et reelt formål samtidig, f.eks. transport, indkøb, oprydning, rengøring, indtjening, etc.
  7. Vælg gerne motionsformer, der giver dig en god oplevelse imens og ikke kun bagefter (det er kun dig, der kan vurdere det, men lad være med at lyve for dig selv)
  8. Vælg gerne de naturlige former for lystbetonet voksenmotion: dans og sex (og lad lysten drive værket)
  9. Accepter, hvis du ikke bliver motiveret af de konventionelle motiver for motion såsom programmer, trænere, fysiologi-information, kropsdyrkelse, performance, konkurrence og sociale medier