B.T. og Se & Hør har ikke styr på fakta

Jeg skulle have været i retten i dag for at forsvare min ret til ikke at bære mundbind, idet jeg oplever vejrtrækningsbesvær og kvælningsfornemmelser ved det.

Retsmødet blev aflyst en time før start på grund af sygdom hos Anklagemyndigheden. Inden da havde B.T. nået at liveblogge om sagen. Jeg blev nødt til at ringe til dem for at fortælle dem, at det altså var en forkert sag, de skrev om. De skrev som om, at det var Fascistsagen og ikke Mundbindssagen, der var på programmet i dag.

Se & Hør roder også rundt i det i deres artikel i dag. De har dog styr på den rigtige retssag, men de omtaler min bøde fra Fascistsagen som 10 x 8.500 kr., mens det sande beløb er 10 x 850 kr. Jeg har tidligere gjort opmærksom på det, men det er åbenbart ikke en fejl, som de ønsker at rette. Det burde ellers ikke være så svært at få adgang til dommen og se, hvad der står i udskriften.

Både B.T. og Se & Hør omtaler mig konsekvent som ‘krammeterapeuten’ i stedet for som ‘ernæringsekspert‘. Sådan går det, når man er kommet på den liste af personer, som pressen har fået til opgave at håne og latterliggøre. Jeg kan godt leve med at være offer for propaganda. Jeg synes bare, at det er ærgerligt, at det går ud over folkesundheden, -friheden og -økonomien, at pressen på den måde arbejder så velvilligt for besættelsesmagten mod en frihedskæmper.

Når jeg modtager datoen til nyt retsmøde i Mundbindssagen, så vil jeg skrive det her på PerBraendgaard.dk. Jeg kan desuden oplyse, at jeg via min advokat har søgt Procesbevillingsnævnet om at anke Fascistsagen til Landsretten, da sagen er principiel. Vi afventer stadigvæk svar.

Tilmeld
Besked om
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Iben
Iben(@iben)
mandag, 3 januar 2022, 20:16 20:16

Uanset hvad er det sørgeligt, at de (B.T & Se og Hør) ikke forholder sig sagligt og fagligt til deres arbejde: At formidle med den korrekte data!
Og uanset hvad er det ikke sjovt eller særlig rart at være “genstand” for en sådan opførsel!