Oplysning om dagens propaganda i realtid: DR, EB og BT

Dette indlæg er skrevet i realtid, dvs. jeg skriver om dagens propaganda, mens jeg læser den i mainstream-pressen. Dette gør jeg af hensyn til min mentale sundhed, da jeg simpelthen får det dårligt af at læse den for tiden ekstra voldsomme propaganda for den herskende coronafortælling, hvis jeg ikke samtidig har mulighed for at gøre noget.

Det er ikke meget, men dette indlæg er så at gøre noget. Inklusiv min løbende notering af journalisterne og deres e-mail-adresser, så jeg kan kontakte dem direkte, når jeg har udgivet dette indlæg.

Jeg vil starte med DR Nyheder. Journalist Flemming Brandt (flbr@dr.dk) skriver, at det er meget sandsynligt, at den nye Omikron-variant af coronavirus spreder sig i Europa. Han undlader at forholde sig kritisk til kilden, Det Europæiske Center for Forebyggelse af og Kontrol med Sygdomme (ECDC), ligesom han undlader at bringe en kritisk mening fra en anden ekspert. Det er således propaganda og ikke journalistik.

Samme DR-journalist har også skrevet denne artikel, der alene er baseret på vaccineproducenten BioNTech som kilde, og som antager at informationer herfra er pålidelige. BioNTech er dem, der samarbejder med Pfizer, og Pfizer er dem, der har fået medicinhistoriens største bøde for bedrag i forbindelse med markedsføring af lægemidler. Det er en lidt sjov kilde at have så blind tiltro til. Hvis de kunne finde på at snyde dengang, hvorfor skulle de så ikke også kunne finde på at snyde nu med deres covid-19-vacciner?

Nu orker jeg ikke DR mere, så jeg skifter over til Ekstra Bladet. En af tophistorierne nu er en om coronapas-svindel i Australien – uden et ord om de massive overgreb den australske befolkning bliver udsat for af den australske, totalitære coronastat. Journalist Josephine Barfod (josephine.barfod@eb.dk) beskylder coronapas-svindlerne for at bruge ‘rocker-metoder’. Propagandataktikken er her den klassiske at få frihedskæmpere til at fremstå som kriminelle eller farlige terrorister.

Jeg er allerede nu træt af Ekstra Bladet, så jeg skifter over til B.T. Tophistorien der lige nu er en skræmmehistorie om den nye Omikron-variant. Artiklen er skrevet af journalist Heidi Bendtsen Nielsen (hebn@bt.dk), og hun bruger en dansk professor ved navn Rune Hartmann fra Aarhus Universitet som kilde. Hvad mon der står om Rune Hartmann på Aarhus Universitets hjemmeside? Her kan vi bl.a. se, at Rune Hartmann lister Søren R. Paludan som en central samarbejdspartner om “Recognition of viral infection“. Ham skrev jeg også om i går.

Det virker på mig som om, at der er et helt team af coronaeksperter på Aarhus Universitet, der kender hinanden, og som altid bakker op om strengere restriktioner. Det er uklart, hvorvidt den holdning er baseret på videnskab eller andre interesser. Rune Hartmann arbejder selv for medicinalvirksomheden Leo Foundation, der ifølge deres egne oplysninger også er koblet til Nordic Capital.

Nu orker jeg ikke at læse mere. Jeg vil i stedet gå en tur ind på Rådhuspladsen, hvor der i eftermiddag er stor demonstration mod coronapas og vaccinetvang.

Tilmeld
Besked om
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Eva Mortensen
Eva Mortensen(@eva-mortensen)
lørdag, 27 november 2021, 12:44 12:44

Må verden vende. Tak For information og tolkning 👍😊